در این برگه چه مطالبی را مطالعه خواهید کرد؟

پکیج شوفاژ دیواری یکی از رايج ترين وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ در کل جهان است. آموزش نصب و تعمیر پكیج شوفاژ دیواری از مهارت های مهم در هر جامعه می باشد. عدم اشغال فضای مفید، بالا بودن ایمنی، استقلال کامل واحدهای مسکونی، استفاده از این سیستم را در منازل و واحدهای تجاری کاملا توجیه می نمايد . بالا بودن بازدهی و مصرف بهینه سوخت، از دیگر عواملی هستند که دستگاه های اجرایی را نیز به استفاده از پکیج دیواری تشویق می نمایند. از این رو می توان به عنوان شغلی همواره مورد نیاز و درآمدزا به این حرفه اشاره کرد.

 دوره تعمیرات پکیج به دو صورت: دوره فشرده در ده روز ( دو هفته ) و  دوره معمولی در دو ماه و نیم آموزش داده می شود

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09394302369

آغاز دوره های جدید فشرده در شعبه تهران: 23 و 30 دی ماه ( دوره ها در حال ثبت نام هستن)

 

آموزش های مقدمات دوره آموزش تعمیرات پکیج شامل: 

  • فلزکاری (آموزش کار با ابزار)
  • شناخت لوله کشی رادیاتورها و پکیج دیواری
  • برق تک فاز و الکترونیک (زیرا پکیج دیواری دستگاهی برقی است)

آموزش سرفصل هاي اصلي آموزش تعمیرات پکیج شامل:

  • شناخت کلی انواع پکیج های دیواری (از لحاظ عملکرد تک مبدله، دو مبدله، فن دار، بدون فن،محفظه بسته و محفظه باز و …) (از لحاظ برند پکیج دیواری: پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور،  پکیج تاچی، پکیج ایساتیس، پکیج مگاترم،پکیج بوش،پکیج ال جی، پکیج ایرفو و…)
  • محاسبات بار حرارتی و آموزش نحوه انتخاب پکیج شوفاژ دیواری مناسب
  • آموزش نصب و راه اندازی پکیج دیواری و شناخت دودکش های پکیج شوفاژ دیواری
 برای مشاهده فیام های بیشتر از کلاس ها و همچنین اطلاع از زمان برگزاری کلاس های جدید به اینستاگرام ما سر بزنید و یا یا ما تماس بگیرید.
  • شناخت  عملکرد تمامی قطعات پکیج شوفاژ دیواری به صورت علمی و عملی و آموزش تست و عیب یابی تک تک قطعات پکیج
  • آموزش باز و بسته کردن کامل انواع پکیج دیواری (مونتاژ و دی مونتاژ پکیج)
  • آموزش  هایی نظیر اسید شویی پکیج شوفاژ دیواری، شستشوی مبدل پکیج دیواری و …
  • آموزش شناخت برد الکترونیک پکیج شوفاژ دیواری (ایران رادیاتور، بوتان، تاچی و …)
  •  آموزش عیب یابی پکیج های شوفاز دیواری به صورت تخصصی و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری پس از عیب یابی
  • اجرای پروژه های عملی در آموزشگاه در خصوص نصب و  تعمیر پکیج ….

نصب و تعمیر پكیج شوفاژ دیواری

در فیلم زیر کارگاه آموزش پکیج  دیواری آموزشگاه تاسیسات توان را مشاهده خواهید کرد، همچنین می توانید با ورود به اینستاگرام و کانال آپارات آموزشگاه توان به آدرس tavanamuzesh ویدیوهای بیشتری را مشاهده کنید.

در ادامه به سوالات متداول شما در ارتباط با این دوره آموزشی پاسخ داده ایم:

آموزش در هر زمینه­ای همواره مقدمه­ای برای بسیاری از کسب‌وکارها بوده است. تعمیرات در هر حوزه­ای همیشه در طول تاریخ نیاز اصلی و مبرم صنایع بوده است؛ چراکه همیشه دستگاهی وجود دارد که براثر کارکرد دچار خرابی شود. بدون شک بهترین راه برای آموزش تعمیرات دستگاه های متفاوت ازجمله پکیج شوفاژ دیواری آموزشی است که هنرجویان را به شکل علمی-تئوری و عملی-کارگاهی با تعمیرات آشنا سازد تا نه‌تنها به‌تمامی جنبه­های ساختاری پکیج به شکل علمی آگاه شوند بلکه به‌طور عملی نیز دستگاه را تجزیه‌وتحلیل کنند و برای تعمیر و نگهداری مهارت­های عملی لازم را کسب نمایند. دوره آموزشی که در آموزشگاه تأسیسات توان ارائه می­گردد دوره­ای استاندارد است که کارآموزان را به‌صورت اصولی با تعمیرات پکیج آشنا می­سازد و از خطرات احتمالی کار با دستگاه­ها آگاه می­سازد و دور می­کند.

 اگر قصد شروع آموزش حرفه تعمیرات و نصب پکیج را دارید، برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. تهران 02166875094 و کرج 02632721048
همچنین مینوانید نام و شماره خود را در پایین همین صفحه در فرم “ثبت نام در دوره ” وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

برخی از افراد به‌جای گذراندن دوره ­های استاندارد آموزشگاهی از روش­های قدیمی استاد-شاگردی استفاده می­کنند که مشکلات خودش را دارد. در این روش شاگرد به‌صورت علمی آموزش نمی­بیند و تنها به‌واسطه تجربه عملی که پایه و اساس علمی ندارد، آموزش می بیند. در این روش زمان بسیار زیادی صرف می­شود که معمولاً بازدهی آن از گذراندن دوره­های آموزشی بسیار کم‌تر است.

دوره آموزش تعمیر پکیج برای همه سنین مناسب است. ولی باید توجه داشت که آموزش و یادگیری تعمیرات پکیج برای سنین کم، دانش آموزان، و گروه سنی 15 الی 25 سال ایدئال است و گروه سنی 25 الی 45 سال نیز یادگیری مناسبی دارند و سنین 45 الی 65 کند تر از دوره‌های قبل  دروس را فرامی‌گیرند.

 کلاس های آموزش نصب و تعمیرات پکیج، همه روزه در نوبت های صبح و عصر در شعبه های تهران و کرج برگزار می گردد. برای اطلاع از اینکه ساعت مورد نظر شما ظرفیت خالی برای ثبت نام را دارد یا خیر، لطفا با ما تماس بگیرید. تهران 02166875094 و کرج 02632721048

آموزش پکیج برای اشخاصی که باسوادترند آسان‌تر است. همچنین اشخاصی که از تحصیلات بالاتری برخوردارند راحت‌تر آموزش پذیرند و طبق تجربه‌ی پیشین سریع‌تر به بازار کار وارد می‌شوند. درواقع افراد شاغل در همه حرفه‌ها می‌توانند این شغل را آموزش ببینند اما هرچه شغل آموزش‌گیرنده به حرفه تأسیسات حرارتی نزدیک‌تر باشد آسان‌تر و سریع‌تر یادگیری انجام می‌شود.

در کل آموزش پکیج ایجاد یک شغل است و همه افرادی که جویای شغل مناسب هستند می‌توانند اقدام به یادگیری پکیج کنند. با توجه به نیازمندی شغل در جامعه جوانان، آموزش و یادگیری پکیج می‌تواند برای ایجاد شغل و درآمد جوانان مفید باشد. دوره آموزش پکیج برای ایجاد شغل مناسب جوانان جایگاه خود را در بین شغل‌های دیگر بازکرده و سالانه تعداد زیادی از کارآموزان آموزشگاه تأسیسات توان به جمع بزرگ تعمیرکاران پکیج می‌پیوندند تا مسیر زندگی را برای خود و خانواده هموار کنند.

یادگیری پکیج حرارتی برای خانم‌ها و آقایان می‌تواند به‌صورت موازی پیش برود زیرا هر دو می‌توانند هم برای درآمدزایی و هم برای زندگی خودشان از این حرفه استفاده کنند.

به‌طورکلی شرکت در دوره‌ی آموزشی تعمیر و نصب پکیج شوفاژ دیواری پیش‌نیازی اجباری ندارد و هر فردی که توانایی یادداشت‌برداری از حرف‌های استاد را در کلاس داشته باشد و تحصیلات او در حد سیکل باشد می‌تواند برای شرکت در این کلاس‌ها اقدام کند. البته که افراد با تحصیلات بالاتر آموزش پذیر تر هستند و همچنین یادگیری برخی از رشته‌ها که در زیر به آن اشاره می‌شود می‌تواند محرک خوبی برای یادگیری پکیج باشد و به کارآموزان پکیج کمک کند تا دقیق‌تر و راحت‌تر پکیج را آموزش ببینند.

1- آبگرم کن دیواری

فراگیری آبگرم کن دیواری می‌تواند محرک خوبی برای یادگیری پکیج باشد. آبگرم کن دیواری ازنظر عملکرد مشابه پکیج است. مشعل حرارتی آبگرم کن دیواری ازنظر کارکرد و ازنظر قطعات کاملاً مشابه مشعل پکیج حرارتی است و یادگیری آن می‌تواند کمک بزرگی در آموختن پکیج باشد. علاوه بر این، بخش تخلیه دود مانند فن گریز از مرکز و پرشی سویچ دود آبگرم کن دیواری نیز کاملاً مشابه پکیج‌های فن دار است. این قطعه عملکردی مشابه در دستگاه‌های فن دار آبگرم کن دیواری و پکیج‌های فن دار دارد. همچنین، ترموستات حد در هر دو سیستم پکیج و آبگرم کن دیواری به‌منظور تشخیص دمای بیش‌ازحد بدنه مبدل به کار گرفته می‌شود و عملکرد دودکش در هردو سیستم مشابه است بنابراین یادگیری عملکرد دودکش‌ها می‌تواند کمک شایانی برای آموزش پکیج حرارتی باشد. شستشوی اسیدی و تمیز کردن مبدل حرارتی پکیج و آبگرم کن نیز دقیقاً به یک روش و مشابه هم هستند. بنابراین فرد آموزش‌گیرنده می‌تواند پیش‌زمینه خوبی برای شستشوی مبدل در آموزش آبگرم کن کسب کند. درنهایت بخشی از مشکلات و ایرادهایی که در پکیج ایجاد می‌شود با آبگرم کن ها مشابه است. هرچند پکیج شوفاژ دیواری به نسبت آبگرم کن ها دستگاهی پیچیده‌تر است ولی یادگیری آبگرم کن به نسبت پکیج ساده‌تر بوده و می‌توان آن را به‌عنوان پیش‌نیاز مناسب یادگیری بهتر و آسان‌تر پکیج مثال زد.

2-لوله‌کشی آب سرد و گرم

یک سرویس‌کار حرفه‌ای پکیج نیاز به فراگرفتن لوله‌کشی آب سرد و گرم ساختمان دارد، زیرا نصب و راه‌اندازی پکیج نیاز به شناخت اتصالات، شیرآلات ولوله‌های آب سرد و گرم دارد. شناخت سیستم لوله‌کشی و انجام بخشی از کارهای نصب  می‌تواند کمک فوق‌العاده‌ای برای یک تعمیرکار پکیج باشد. انجام و یا اجرای سیستم لوله‌کشی برای پکیج بخش اعظمی از کار نصب پکیج را شامل می‌شود و تعمیرکاران پکیج می‌توانند امورات مربوط به نصب خود را باب طبع و میل خود انجام دهند. هرچند در دوره‌ی آموزش تعمیر و نصب پکیج در آموزشگاه تأسیسات توان تا حدودی لوله‌کشی‌ها آموزش داده می‌شود ولی فراگیری تخصصی و کامل لوله‌کشی آب سرد و گرم و فاضلاب ساختمان می‌تواند کمک بسیار خوبی برای سرویس‌کاران پکیجی باشد که در بازار کار مشغول هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن 09394302369 با ما تماس بگیرید و یا شماره ی خود را در پایین همین صفحه وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

3-وسایل گازسوز

همچنین وسایل گازسوز مانند آبگرم کن،  بخاری، گاز و فر گاز و .. ازجمله تجهیزات حرارتی هستند که می‌توان گفت یادگیری آن‌ها کمک قابل‌توجهی به یادگیری و آموزش تعمیرات پکیج می‌کند. ازآنجایی‌که پیلوت یک عضو مشترک برای وسایل گازسوز بدون فن است، بنابراین وسایل گازسوزی مانند آبگرم کن، گاز رومیزی، گاز کابینتی و بخاری ازجمله وسایلی هستند که یادگیری آن‌ها به آموزش پکیج کمک شایانی خواهد کرد. ابزاری مانند جرقه زن، حسگر شعله و پایداری شعله  در این وسایل کاملاً عملکرد مشابهی با پکیج‌های حرارتی دارند. زمان دوره آموزشی جهت فراگیری هر یک از وسایل گازسوز ذکرشده به نسبت دوره آموزش پکیج نیز کم‌تر است.

4-مشعل حرارتی گازی و گازوئیلی

مشعل‌های گازی و گازوئیلی ازجمله وسایل گازسوزی هستند که در بسیاری از موارد مشابه پکیج‌های حرارتی عمل می‌کنند. بخش جرقه زدن و حس شدن شعله کاملاً مشابه با پکیج‌های شوفاژ دیواری است. از طرفی تشکیل شعله و پایداری شعله دقیقاً مشابه با عملکرد پکیج‌های حرارتی است. علاوه بر عملکرد شعله، پرشی سویچ دود در مشعل مشابه عملکرد پکیج‌های حرارتی است و همچنین عملکرد شیر گاز در تشکیل شعله نیز  بسیار مشابه پکیج  شوفاژ دیواری است.

5-شناخت برد الکترونیک

شناخت برد الکترونیک برای یادگیری عملکرد پکیج نیز راه گشا است. برخورد با رله مشعل مشابه عملکرد برد در پکیج است. در بسیاری از موارد عملکرد رله مشعل همان عملکرد برد پکیج است. مراتب پیشروی برد در عمل مشابه رله مشعل است.

خیر، برای شروع آموزش نیازی به ابزار خاصی نیست. همه ابزار موردنیاز آموزشگاه در محل آموزشگاه موجود است و با نظارت اساتید در اختیار کارآموزان دوره‌های پکیج قرار می‌گیرد، تمامی کارآموزان می‌توانند از ابزار تهیه دیده‌شده در آموزشگاه جهت آموزش استفاده کنند. بنابراین کارآموزان عزیز فقط نیاز به یک عدد دفتر و خودکار برای حضور در کلاس دارند. تمامی ابزار موردنیاز جهت شروع به حرفه تعمیرات پکیج در آموزشگاه توسط استاد توضیح داده‌شده و نحوه کار با ابزار به‌طور کامل آموزش داده می‌شود.

تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کسی ست که : اجزای پکیج را کاملاً فراگرفته باشد و از روابط بین اجزای پکیج کاملاً مطلع بوده و 3به عملکرد هر عضو کاملاً تسلط دارد، ازاین‌رو  زمان کمی برای تعمیر پکیج صرف می‌کند. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کسی است که بهترین قطعات را برای مشتری خود استفاده کند، با مشتری خود برخورد خوب و مناسب داشته باشد.تعمیرات را بانظافت کامل در منزل مشتری انجام دهد. با مناسب‌ترین قیمت بهترین کار را تحویل مشتری بدهد و انصاف را رعایت کند.

همچنین یک تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کسی است که پشتکار مداوم و پیوسته در یادگیری و آموزش پکیج را داشته باشد.د بهتر است در آموزشگاه‌های معتبر با اساتید معتبر دوره پکیج را گذرانده باشد و از آموزش استاندارد بهره برده باشد تا با آزمون‌وخطا  و خراب کردن قطعات پکیج‌های مشتری‌های محترم تجربه کسب نکند.

درنهایت می‌توان گفت تعمیرکار حرفه‌ای پکیج کسی است که مورد تائید مشتریان خود بوده و سابقه خوبی از خود بجای گذاشته باشد.

دنیای امروز به سمت حرفه گرایی پیش می‌رود و دیگر صرفاً داشتن مدارک دانشگاهی و آکادمیک بدون سابقه کار عملی و تجربی پاسخگوی نیازهای انسان امروزی نیست. یکی از حرفه‌هایی که افراد با صرف زمان مناسب می‌توانند به مهارت کافی برای ورود به بازار کار و کسب درآمد برسند، حرفه نصب و تعمیرات پکیج شوفاژ دیواری است. نصب و تعمیرات پکیج، شغلی پردرآمد و حرفه‌ای پرکار است. هزینه شروع آن نسبت به سایر کارها کم‌تر است، پیش‌نیاز خاصی نمی‌خواهد و  می‌توان در زمان کمی با آموزش درست درزمینهٔ ی تعمیرات حرفه‌ای شد و با ورود به بازار کار آینده‌ی شغلی خود را تضمین کرد.

آزمون فنی و حرفه‌ای برای تعمیرات پکیج‌ها عبارت است از  ارزیابی و ارزشیابی که برای ارزیابی و تعیین میزان توانایی و مهارت فرد در زمینه تعمیرات پکیج‌ها صورت می‌گیرد. این آزمون‌ها به منظور اطمینان حاصل کردن از توانایی و کیفیت عملکرد فرد در موقعیت‌های عملی مرتبط با تعمیرات پکیج‌ها توسز سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام می‌شود.

آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شامل موارد زیر است:

  1. آزمون عملی و عیب‌یابی: در این آزمون، فرد باید توانایی انجام تعمیرات عملی بر روی پکیج‌ها را به نمایش بگذارد. این شامل تعمیر یک پکیج با مشکلات و عیب‌های معمول، تنظیمات و راه‌اندازی صحیح پکیج و اجرای تعمیرات پیشگیرانه است. فرد باید توانایی تشخیص و عیب‌یابی مشکلات رایج پکیج‌ها را نشان دهد. این شامل تشخیص عیب‌ها، تعمیر آنها و رفع مشکلات فنی است.
  2. آزمون تئوری: در این آزمون، مفاهیم و دانش تئوری مرتبط با تعمیرات پکیج‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فرد باید درک صحیحی از اجزا، عملکرد و تعمیرات پکیج‌ها داشته باشد و بتواند سوالات تئوری مرتبط را پاسخ دهد.

آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای کیفیت و استانداردهای تعمیرات پکیج‌ها بکار می‌روند و فرد را برای انجام تعمیرات حرفه‌ای و موثر آماده می کنند.

پكيج هاي حرارتي : با شكل گيري صنعت نوين و پيشرفت هاي فوق العاده وسايل گرمايشي در جهان، سيستم هاي حرارت مركزي نيز از قالب قديمي خارج شده و به شكل نوين شكل گرفته اند. در اين چرخه سيستم هاي حرارت مركزي قديمي كه داراي حجمي انبوه و كنترلي اندك نسبت به ذخيره انرژي بودند از چرخه خارج و جايگزين آنها سيستم هاي جديدي به نام پكيج حرارتي شده است كه نسبت به موتورخانه مزاياي زير را دارد. از مهمترین مزایای پکیج های حرارتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پکیج دیواریحجم نسبتا كمي را نسبت به موتورخانه اشغال مي كند.
  2. راندماني بين (90%الي 95%) در مقايسه با سيستم حرارت مركزي دارد.
  3. استفاده كننده از پکیج دیواری استقلال كامل نسبت به سيستم گرمايشي خودش دارد.
  4. با استفاده از پکیج دیواری توليد آبگرم لحظه اي و آب گرمايشي براي استفاده كننده ميسر است.
  5. هزينه لوله كشي كمتري نسبت به موتورخانه دارد.
  6. قيمت كمتري نسبت به موتورخانه مركزي دارد.
  7. نگهداري و رفع عيب آن آسانتر است.

پكيج هاي حرارتي در انواع تك مبدله و دو مبدله – فن دار وبدون فن – محفظه بسته و محفظه باز تحت فعاليت شركت هاي مختلف ساخته مي گردند. در واقع پكيج هاي حرارتي تلفيقي از دو دستگاه مجزاي آبگرمكن و شوفاژ ساخته شده اند. اين دستگاه مجهز به سيستم كنترل پيچيده اي مي باشد كه از همه نظر دستگاه حرارتي را در كنار ساكنين منزل ايمن مي كند. نصب و راه اندازي دستگاه پكيج طبق مبحث 17 مقررات ملي ساختمان مي بايستي در مكان هاي محافظت شده باشد و هر گز نبايستي اين وسيله گازسوز در مكان هاي سرباز و در هواي آزاد نصب كرد.

🔵 توجه: در آموزشگاه تاسیسات توان تمامی دوره ها به صورت کامل تدریس می گردد و نیازی به گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته به صورت جدا نمی باشد.

برای ثبت نام و دریافت مشاوره شماره تماس خود را وارد نمایید.


🔴آموزشگاه تاسیسات توان

✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری، نصب و تعمیر آبگرمکن،کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای

👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱

👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶


برچسب ها:

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
3.7 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ذوالفقار بیگدلو

باسلام من از خدابنده زنجان پیام میدم امکان دارد کهدر مدت 10 روز تعمیر و نصب پکیج دیواری و آبگرمکن را یاد بگیرم ومدرک فنی حرفه ای بگیرم یاسایر لوازم خانگی از جمله جارو برقی لباسشوی تلفن 09127458781 وخودم کار من آمو زش پرورش هستم در آستانه باز نشستگی

09122445375

سلام
وقت بخیر
لطفا تاریخ شروع دوره نصب و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری رو میفرمایید

سلام.من از شهرستان بخوام بیام دوره آموزش پکیج و شوفاژ .دوره چند مدت طول میکشه؟ آیا شرایط خوابگاهی دارید؟

سلام.من از شهرستان بخوام بیام دوره آموزش پکیج و شوفاژ .دوره چند مدت طول میکشه؟ آیا شرایط خوابگاهی دارید؟

سالار ربیعی

با سلام،
آیا امکان شرکت در هر دو دوره آموزش نصب و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری و دوره آموزش نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری و زمینی وجود دارد؟

نسیم

سلام تلفن که پاسخگو نیستید

سید حمید

سلام شهریه پکیج چقدره
ممنون

مرتضی شکی

سلام ایا جاب خواب دارین

رضا قلیوند

سلام استاد عزیز هزینه دوره چقدر هستش لطفا بفرمایید

ترکمن

سلام وقت بخیر
لطفا هزینه دوره پکیج

18
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x