مشکلی که برای بسیاری از ما پیش آمده است عدم پرتاب هوای خنک است. چرا کولر گازی هوای خنک پرتاب نمی کند؟ که در ادامه به بررسی دلایل این موضوع می پردازیم. اگر کولر گازی شما روشن می شود ولی هوای خنک پرتاب نمی کند مطمئن شوید تمام دریچه ها باز است و ترموستات هم به درستی تنظیم شده است. اگر مشکل از آن نبود، فیلتر هوای کولر گازی را بررسی کنید. اگر فیلتر بخاطر گرد و غبار مسدود شده باشد شما هیچ جریان هوایی دریافت نمی کنید. از آنجا که مسدود شدن آن ممکن است باعث توقف کویل اواپراتور شود، یخ و سرما حتی باعث مسدود شدن بیشتر آن می شود. اگر مشکل همین است، فیلتر کولر گازی را با برس و صابون تمیز کنید.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟

👈🏻 https://www.aparat.com/v/KlvPf با تعویض و همچنین تمیز کردن به موقع فیلتر کولر گازی می توانید از اینگونه مشکلات پیشگیری کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است کولر گازی شما داشته باشد در رابطه با فن و موتور فن است. اگر فن به راحتی بچرخد، ممکن است در رساندن برق به موتور مشکل ایجاد شود یا یک نشتی در خنک کننده(refrigerant line) بوجود بیاید که در این صورت شما حتما به یک تعمیرکار متخصص جهت بررسی آن نیاز دارید.  

✅کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند

دریچه های کولر گازی را بررسی کنید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. حتی اگر یکی از آنها بسته باشد خنک کردن کل خانه سخت تر خواهد بود زیرا هوای گرم قسمتی که دریچه کولر آن بسته است با هوای خنک بقیه قسمت ها ادقام شده و هوای منزل به اندازه کافی خنک نخواهد شد. در غیر اینصورت شما ممکن است مشکل دیگری داشته باشید از جمله نشتی در خنک کننده(refrigerant line). اگر کولر گازی شما قدیمی و یا به درستی نصب نشده باشد ممکن است فرسوده شده باشد و یا با توجه به اندازه منزلتان از قدرت کافی برخوردار نباشد. کولر گازی که برای منزل شما بیش از حد قدرتمند(یا بزرگ) هستند در بازه زمانی کم و تعداد دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که همین مورد باعث کاهش بهره وری آن می شود. اگر کولر گازی شما برای منزلتان کوچک باشد به اجبار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که باعث خرابی زودتر آن می شود.

✅فيلم تميز كردن فیلتر کولر گازی :

   

  🔴آموزشگاه تاسیسات توان ✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری،نصب و تعمیر آبگرمکن،کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای 👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱ 👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶

سایر دوره های آموزشی مرتبط

كانال تلگرام آموزشگاه توان      |     اینستاگرام آموزشگاه توان    |        فيلم هاي آموزشي آموزشگاه توان           |      گروه تعمیرکاران آموزشگاه توان در تلگرام


لطفا سوالات خود را در رابطه با شیر برقی پکیج شوفاژ دیواری، مطالب آموزشی و آموزشگاه تاسیسات توان در کادر پایین همین صفحه در قسمت ”دیدگاه”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.    

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x