فن پکیج بخشی از پکیج است که در مسیر دودکش قرار دارد. در این نوشته در آموزشگاه توان عملکرد فن پکیج شوفاژ دیواری و چگونیگی تشخیص سلامت آن را بررسی می کنیم.

فن پکیج چیست؟

قطعه ای است در دستگاه های فن دار که در ابتدای مسیر دودکش قرار میگیرد. وظیفه ی فن خارج کردن دود از محفظه ی احتراق به هوای آزاد است. فن هایی که در دستگاه پکیج به کار گرفته می شوند از نوع گریز از مرکز یا سانتریفیوژ هستند. این فن ها به صورت یکپارچه تولید میشوند و قابلیت تعمیر را ندارند بلکه در مواردی که دچار اشکال می گردد می بایستی آن را به صورت یکپارچه تعویض کنیم پروانه فن گریز از مرکز از نوع نیمه و یک طرفه است. فن گریز از مرکز نیز از نوع ناقص است. پروانه فن گریز از مرکز برای جابه جایی هوا باید در جهت حلزونی بچرخد. فن دارای موتور القایی تک سیم پیچه است که دور آن ۱۴۵۰ rpm است. موتور فن متوسط لرزه گیرهای لاستیکی از بدنه حلزونی جدا شده است تا ارتعاش مربوط به پروانه به یاتاقانها و موتور نرسد.
روش آزمایش سلامت سیم پیچ فن اهم متر است. همین طور می توان از طریق اهم ست سلامت سیم پیچ را چک کرد. روش دیگر چک کردن سلامت ،برق مستقیم است.

بررسی مشكلات رایج فن پکیج شوفاژ دیواری در چه مواردی فن دچار کمبود هوای ورودی می شود ؟

  • فن در اتاقکی نصب شده باشد که خیلی نزدیک به سقف باشد هوای گرم دانسیته پاییني دارد ،در نتیجه حجم کمتری از هوا وارد فن میشود که فن را دچار لرزش و صدا می کند.
  • فن دستگاه پکیج در معرض تابش خورشید قرار گرفته و اطراف آن خیلی گرم می شود،گرما دانسیته هوا را کاهش میدهد.به علت گرم شدن ،وزن مخصوص هوا کاهش پیدا میکند و باعث می شود فن دچار سر و صدا و همچنین لرزش لوله تست محصولات احتراق شود.
  • لوله تست محصولات ،در دستگاه های بوتان کالداونزیا که یک دستگاه آزمایشی است ،نصب شده و وظیفه آن تست محصولات احتراق و تشخیص درصد گازهای مونوکسید کربن دی اکسید کربن اکسیژن و نیتروژن موجود در دود است. هنگامی که در دریچه تست محصولات احتراق به دستگاهی با نام آنالیز کنندهORSAT اورست وصل می شود ، میزان درصد گاز های ذکر شده را اندازه گیری كرده و نشان میدهد بنابراین اگر درصد گاز های ناقص سوزی (CO) از 9 پی پی ام ،بیشتر شود، علامت ناقص سوزی در مشعل وجود دارد.

 

فيلم آموزشي فن گريز از مركز

 


 

🔵توجه: در آموزشگاه تاسیسات توان تمامی دوره ها به صورت کامل تدریس می گردد و نیازی به گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته به صورت جدا نمی باشد.

برای ثبت نام و دریافت مشاوره شماره تماس خود را وارد نمایید.

 


🔴آموزشگاه تاسیسات توان✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری،نصب و تعمیر آبگرمکن، نصب و تعمیر کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای

👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱

👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶

 

 


لطفا سوالات خود را در رابطه با  دوره ی آموزش پکیج شوفاژ دیواری  و آموزشگاه،در کادر پایین همین صفحه در قسمت ” دیدگاه ”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x