در این نوشته که در مجتمع فنی و حرفه ای تاسیسات توان تهیه شده است عملکرد شیر پرکن در پیکج را بررسی می کنیم. در انتهای این نوشته شما می توایند سلامت شیر پرکن را تشخیص دهید. 

شیر پرکن پکیج چیست؟

شیری است که حد فاصل مدار رادیاتور و آب مصرفی قرار گرفته است. از این شیر برای پر کردن اولیه مدار رادیاتور استفاده می شود. شیرهای پرکن به دو شکل کف فلزی و سماوری در پکیج استفاده می شوند. این شیر (کف فلزی) دارای: بدنه، سوپاپ مغزی، نگهدارنده سوپاپ به بدنه و دسته باز و بسته کننده شیر می باشد. یک عدد واشر در کف سوپاپ قرار گرفته است که موجب آب بند کردن شیر در هنگام بستن می شود. همینطور ۲ عدد اورینگ نشتی آب از بدنه شیر را می گیرد. هنگامی که میخواهید سوپاپ شیر را به بدنه آن وصل کنید دسته شیر را در حالت باز قرار دهید.

چگونه تشخیص میدهیم شیر پرکن خراب شده است ؟

با بستن شیر آب ورودی پکیج، افزایش فشار متوقف می شود بنابراین احتمال خرابی شیر پرکن یا مبدل ثانویه یا مبدل دو منظور وجود دارد .در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا شیر پرکن را تعویض کنید و سپس اقدام به باز کردن دستگاه تست مبدل کنید برای تست سوراخ بودن مبدل ثانویه یا دو منظوره ، یک سمت آن ، معمولا سمت آب مصرفی ، را تحت فشار آب قرار دهید و مجموعه را به زیر آب غرق کنید تا خروج هوا از آن را مشاهده نمایید.

فیلم آموزش شیر پرکن در پکیج دیواری را مشاهده کنید:

 

🔵توجه: در آموزشگاه تاسیسات توان تمامی دوره ها به صورت کامل تدریس می گردد و نیازی به گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته به صورت جدا نمی باشد.


🔴آموزشگاه تاسیسات توان✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری،نصب و تعمیر آبگرمکن،کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱ 👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶
سایر دوره های آموزشی مرتبط كانال تلگرام آموزشگاه توان      |     اینستاگرام آموزشگاه توان    |        فيلم هاي آموزشي آموزشگاه توان           |      گروه تعمیرکاران آموزشگاه توان در تلگرام
لطفا سوالات خود را در رابطه با شیر برقی پکیج شوفاژ دیواری، مطالب آموزشی و آموزشگاه تاسیسات توان در کادر پایین همین صفحه در قسمت ”دیدگاه”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.پاسخ داده شود.

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x