آموزش نصب و تعمیر سردکننده خانگی و تجاری

ایرادی که بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند این است: چرا یخچال اتومات نمی کند؟ در ادامه بررسی این ایراد رایج در تعمیر یخچال را بررسی می کنیم.

عیب: یجچال اتومات نمی كند.

👈🏻علت1: لوله بلو از جای خود خارج شده است.

رفع عیب : در مبحث ترموستات به اهمیت صحت قرار گرفتن لوله بلو در جایگاهش (بدنه اواپریتور ) اشاره شد.اگر به سبب جابجایی یخچال ویا ذوب برفك و یا…..لوله بلو از بدنه اواپریتور جدا شود اتومات یخچال بسیار با تاخیر و یا در بعضی موارد به صورت كلی قطع شد.توصیه می شود قبل از هر اقدامی به محل استقرار لوله بلو توجه نمایید و اگر با موارد مذكور مواجه شدید لوله بلو را را به آرامی در جایگاهش مستقر نمایید تا من بعد عمل اتومات همانند گذشته انجام شود .

👈🏻علت2: كنتاكت های ترموستات به یكدیگر جوش خورده اند.

رفع عیب: گاها” دیده می شود كه بر اثر كار مداوم سطح پلاتین های اصلی كلید ترموستات فرسوده شده وبه یكدیگر بصورت دائم اتصال می یابند . برای پی بردن به این عیب اتومات را در حالی كه یخچال روشن است به طرف خلاف عقربه ساعت ویا بعبارت دیگر بطرف صفر بچرخانید.اگر یخچال خاموش شد كلید ترموستات (اتومات)سالم است اما اگر تغییر حالت در كار ترموستات مشاهده نشد قطعا” پلاتین ها به یكدیگر چسبیده اند. ترموستات را به آرامی از بدنه یخچال خارج نمایید و پس از باز نمودن قابه آن كنتاك های كلید را از یكدیگر جدا ساخته و پس از سمباده كشی ،كلید را بتوسط اهم متر تست نمایید. اگر با حركت ولوم بطرف چپ و راست قطع و وصل كلید بتوسط انحراف عقربه اهم متر مشاهده شده ترموستات را بی آن كه به لوله مویی آسیبی برسد ،مجددا” به محل استقرار اولیه اش باز گردانید.در بعضی از ترموستات ها ،دسترسی به كلید دشوار و یا غیر ممكن است.اینگونه ترموستات ها را اجبارا”تعویض می كنیم.

👈🏻علت3: مقدار برفك در اواپراتور بسیار زیاد است.

رفع عیب: در مباحث قبل ذكر شد كه ایجاد برفك و تجمع آن در اواپراتور عمل سرما سازی را مختل می سازد.از اینرو اگر مقدار برفك اواپراتور از حد معینی تجاوز نماید،عمل اتومات قطع شده ویا بسیار بكندی و با تاخیر صورت می گیرد. اگر یخچال دارای سیستم دیفراست است،آن را به كار اندازید.در غیر این صورت یخچال را از برق خارج نموده ودرب آن را برای مدتی باز بگذارید و پس از ذوب برفك ها و پاك سازی كامل دیواره های اواپراتور از یخ های زائد، مجددا” یخچال را به برق وصل كنید تا اتو مات همانند گذشته بصورت مداوم انجام شود.

👈🏻علت4: سیم بندی یخچال اشتباه است.

رفع عیب: اگر پس از سیم بندی یخچال عیب مذكور رخ داده ،یكی از علل ممكنه می تواند اشتباه شما در سیم بندی باشد. مدار را مجددا” بر رسی نمایید.

 

🔵توجه: در آموزشگاه تاسیسات توان تمامی دوره ها به صورت کامل تدریس می گردد و نیازی به گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته به صورت جدا نمی باشد.

 

 

آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری، نصب و تعمیر آبگرمکن، کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان، لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… مدرک فنی حرفه ای

تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱

کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶



لطفا سوالات خود را در رابطه با  دوره ی آموزش نصب و تعمیر سردکننده خانگی و تجاری ،در کادر پایین همین صفحه در قسمت ” دیدگاه ”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x