سیستم تمامی کولر های گازی مشابه هم است و همگی از یک روش برای خنک کردن محیط نصب استفاده می‌کنند و همه آن ها به کمک كليد دستي يا ریموت کنترل قابل استفاده هستند. با این حال بايد از تفاوت هاي آن ها آگاه باشيد.

اندازه کولر گازی

کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت در داخل اتاق(يا يونيت داخلي) و دیگری در خارج اتاق قرار مي گيرد . يونيت داخلي همان اواپراتور است که كه كار سرما سازي را به عهده دارد و يونيت خارجي كندانسينگ يونيت كه وظيفه دفغ حرارت از سيكل را به عهده دارد .اما در كولر گازي پنجره اي هر دو يونيت دخلي و خارجي به هم چسبيده و محل نصب آن در پنجره منزل است . البته اگر محدوديتي در استفاده از اطاق را داريد مي توانين از كولر پرتابل يا قابل حمل استفاده كنيد .

طراحی کولر گازی

از نظر طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن اینکه فضای کمی را اشغال میکند و معمولا بر روی دیوار نصب می شود بهتر از همه به نظر می رسد ولی با توجه به اینکه یک قسمت از آن در بیرون نصب می‌شود خیلی زیبا به نظر نخواهد رسید بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت می‌دهید بهتر است کولر گازی پرتابل را انتخاب کنید

 

***پیشنهاد من به شما مشاهده فیلم کولرگازی قابل حمل (پرتابل) است***

نصب كولر گازي

اگر یک کولر گازی اسپلیت خریداری کرده اید باید با یک متخصص برای نصب آن تماس بگیرید و چون هم قسمت داخلی و هم خارجی آن بر روی دیوار نصب می شوند و این کار به دلیل تخصصی بودن فقط از عهده نصاب متخصص آن بر خواهد آمد و نوع و محل نصب نیز تأثیر بسزایی در میزان کارکرد و سرمادهی کولر گازی ایفا خواهد کرد همچنین هزینه بیشتری را نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره ای باید بپردازید. شما می‌توانید کولر گازی قابل حمل و پنجره ای را خودتان نصب کنید.

سر و صدای کولر گازی

کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم‌صدا ترین گزینه برای انتخاب است و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. البته ناگفته نماند که میزان سروصدای کولرگازی های قابل حمل بسته به مدل آن‌ها متفاوت می‌باشد.

0
آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟ لطفا برای ما بنویسید درمورد چه چیزی مطلب بنویسیم؟x

ظرفیت

این واقعیت وجود دارد که در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکن آن جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. که بتواند محیط بیشتری را تهویه کند و که در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است کولر پنجره ای نسل قدیمی تری از کولر گازی است که شرکت های تولید کننده در حال حاضر رغبت بسیار بسیار کمی به تولید آن دارند و کولر گازی پرتابل هم مطمئناً مورد نیاز مکان هایی است که به هیچ عنوان امکان نصب کولر گازی وجود ندارد مکان هایی مانند فروشگاه هایی که از تهویه مناسبی برخوردار نبوده و در زیر همکف و … واقع شده اند اما استاندارد ترین وسیله تهویه مطبوع دراین میان کولر گازی دیواری یا اسپیلت است که تمام تمرکز شرکت های تولید کننده برای تولید و افزایش امکانات در این کولر گازی به کار برده شده است

 

🔴آموزشگاه تاسیسات توان ✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری،نصب و تعمیر آبگرمکن،کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای 👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱ 👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶


سایر دوره های آموزشی مرتبط

كانال تلگرام آموزشگاه توان      |     اینستاگرام آموزشگاه توان    |        فيلم هاي آموزشي آموزشگاه توان           |      گروه تعمیرکاران آموزشگاه توان در تلگرام


لطفا سوالات خود را در رابطه با شیر برقی پکیج شوفاژ دیواری، مطالب آموزشی و آموزشگاه تاسیسات توان در کادر پایین همین صفحه در قسمت ”دیدگاه”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.    

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x