در دوره لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب ساختمان چه می آموزید؟

لوله کشی آب یک ساختمان از موارد اصولی و پایه ای در ساخت یک ساختمان است، از این رو کار لوله کشی آب نیز از کارهای با حساسیت بالا محسوب می شود. زمانی که از دوره لوله كشي آب و فاضلاب ساختمان سخن می گوییم، لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب وسایل بهداشتی ساختمان را مد نظر قرار می دهیم. شما  با شرکت در دوره آموزشی حرفه ای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان در آموزشگاه توان با شرکت در دوره به صورت عملی با موارد زیر آشنا خواهید شد:  

  1. شناخت انواع مختلف لوله اعم از پلی اتیلن، سبز، لوله سفید، P.v.c و … و اجرای لوله کشی با انواع مختلف لوله هاها 3 لایه، پنج لایه و …
  2. آموزش اتصال موقت و نیمه موقت قطعات، سوراخ کاری وکنده کاری،اتصالات لوله های فولادی و پلیمری،عایق بندی های حرارتی و ..
  3. نصب و راه اندازی شیر آلات وسایل بهداشتی ساختمان  اعم از لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب سینک های دستشویی و ظرف شویی و روشویی، لوله کشی آب و فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی، لوله کشی مدار رادیاتور پکیج، لوله کشی برای نصب ماشین های لباسشویی و ظرف شویی، آموزش نشت یابی و همچنین
  4. محاسبات و اجرای لوله کشی آب و فاضلاب  صحیح در صنعت ساختمان لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان (لوله کشی درجه ۲ )قابلیت اجرای لوله کشی آب و فاضلاب  ساختمان های مسکونی و تجاری را به كارآموزان مي دهد.

با گذراندن دوره درجه دو آموزش لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان شما به لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب یک ساختمان اعم از لوله کشی های مربوط به شیرهای آب، رادیاتور پکیج، سینک ظرفشویی، دستشویی، توالت و .. مسلط می گردید و برای انجام لوله کشی آب یک ساختمان نیاز به گذراندن دوره درجه یک نمی باشد.

– لوله كشي آب و فاضلاب درجه يك

لوله کشی بهداشتی درجه یک حرفه ای است به منظور آماده نمودن کارآموزان در راستای نصب و راه‌اندازی و تعمیر سیستم های لوله کشی صنعتی ، سونا و جکوزی و استخر. در این حرفه کار آموزان توانمندی نصب و راه اندازی سیستم های صنعتی آب و انتقال آب را به دست می‌آورند. پیش نیاز یادگبیری این سیستم لوله کشی لوله کشی بهداشتی درجه ۲ می باشد.بنابراین کارآموزانی که به دنبال یادگیری لوله کشی آب و فاضلاب برای یک ساختمان هستند، نیازی به گذراندن دوره درجه یک ندارند.

در ویدیو زیر می توانید کارگاه مجهز آموزشگاه تاسیسات توان را مشاهده کنید :
کارگاه لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب ساختمان آموزشگاه تاسیسات توان، شامل انواع لوله ها، اتوها، اتصالات و وسایل بهداشتی اعم از شیر آب، دوش حمام، رادیاتور پکیج، توالت ایرانی، توالت فرنگی ، لوله کشی سینک ظرفشویی و … می باشد تا کارآموزان به طور کامل و عملی با انواع لوله کشی ها در یک ساختمان آشنا شده و پس از گذراندن دوره بتوانند لوله کشی را انجام دهند.
همچنین بسیاری از کارآموزان ما، افرادی هستند که این دوره را برای مهاجرت می گذرانند، در انتهای دوره مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به کارآموزان عزیز داده می شود تا هم در بازار ایران و هم خارج از ایران صلاحیت ورود به بازار کار را داشته باشند.

– بازار کار رشته لوله کشی آب ساختمان چیست و آیا بازار کار خوبی در ایران دارد؟

بعد از گذراندن دوره لوله کشی آب ساختمان می توانید به عنوان تکنسین تاسیسات در شرکت ها مشغول به کار شوید زیرا یکی از مواردی که می توان گفت الزاماً برای یک تکنسین تاسیسات مورد نیاز است، داشتن مدرک و یا گذراندن دوره ی لوله کشی آب است و همچنین می توانید به صورت آزاد با آگهی دادن و معرفی دهان به دهان توسط افرادی که برای آن ها کار لوله کشی انجام داده اید، برای خودتان کار کنید. 

بسیاری از کارآموزان برای انتخاب حرفه مورد نظر خود جهت آموزش اول به بازار کار آن توجه دارند. در این مورد بایستی گفت که لوله کشی آب ساختمان از آن حرفه هایی است که هم به صورت مستقل و هم به صورت تکمیلی می تواند در کنار سایر رشته ها از آن کسب درآمد کرد. به عنوان مثال فردی که حرفه تعمیرات پکیج را آموخته و در این حرفه فعالیت می کند برای نصب اصولی رادیاتورها نیاز به لوله کشی آب دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که در درجه ی اول یادگیری اصولی هر حرفه ای باعث می شود که در آن حرفه ای شوید و خود موجبات جذب مشتری و درآمد زایی را ایجاد می کند.

 

پیشنهاد میگردد دوستانی که قصد شرکت در دوره آموزش تعمیر و نصب پکیج را دارند، پس از گذراندن دوره همچنین به دوره ی آموزش لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب ساختمان را نیز بگذرانند.

– آموزش لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان چقدر زمان می برد؟

یادگیری دوره درجه دو لوله کشی آب ساختمان در آموزشگاه توان حدود یک ماه و نیم تا دو ماه زمان می برد.

 

– برای شروع به کار در رشته ی لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان چه ابزاری نیاز است؟

برای شروع به کار لوله کشی نیاز بهابزار لوله کشی  جداگانه برای لوله های فولادی، لوله های سبز، لوله های چند دایه، لوله های پولیکا، لوله های پوش فیت و همچنین

ابزار فلزکاری

ابزار سوراخکاری و دریل کاری دیوار

ابزار و کندن زمین

 و علاوه بر ابزارها نیاز به دانشتن اصولی و کامل علم لوله کشی، اندازه گذاری لوله ومتره و برآورد  در لوله کشی می باشد.

برخی از ابزار لوله کشی به صورت اجمالی در ذیل این مطلب تشریح شده است:

ابزار لوله کشی لوله های فولادی

1-لوله بر فولادی

این وسیله برای برش لوله فولادی استفاده می شود

لوله بر فولادی    لوله بر فولادی

2- لوله گیر برای بستن و نگهداشتن لوله فولادی

3-حدیده لوله های فولادی برای رزوه کردن لوله های فولادی

 

4-برقو برای تمیز کردن لوله های بریده در محل برش و بر داشتن پلیسه ها و برگردانیدن قطر

لوله به حالت اولیه. برقوها را پس از یرش در داخل لوله وارد کرده و علاوه بر برداشتن پلیسه ها

می توان کاهش قطر را نیز به حالت اولیه برگردانید.

5- اتصالت لوله های فولادی

لوله های گالوانیزه

کاربری لوله های فولادی در انتقال آب و انتقال روغن و مواد شیمیایی و ……  می باشد

ابزار لوله کشی لوله های سبز

1-قیچی لوله بر برای لوله های سبز

از این وسیله برای بریدن لوله های سبز استفاده می شود

2- اتوی لوله کشی برای اتصال دو لوله سبز یا پلی پروپیلن  یا پلی اتیلن مشبک

اتصالات لوله سبز

برای ثبت نام و دریافت مشاوره شماره تماس خود را وارد نمایید.

 


سایر دوره های آموزشی مرتبط

 


آموزشگاه تاسیسات توان

✅آموزش نصب و تعمير پکیج شوفاژ دیواری، نصب و تعمیر آبگرمکن،کولرگازی اسپیلت، لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان،لوله کشی گاز ، تعمیر برد و… ❎مدرک فنی حرفه ای

👈🏻تهران ۶۶۸۷۵۰۹۴-۰۲۱

👈🏻کرج ۳۲۷۲۸۵۴۲-۰۲۶



لطفا سوالات خود را در رابطه با  دوره ی آموزش لوله کشی آب و فاضلاب و آموزشگاه ،در کادر پایین همین صفحه در قسمت ” دیدگاه ”  بنویسید تا در اسرع وقت توسط متخصصان ما پاسخ داده شود.

 

برچسب ها:

فرمان پیشگاهی

مهندس فرمان پیشگاهی، مدیر و موسس آموزشگاه های تاسیسات توان
تحصیلات وی فوق لیسانس مهندسی مکانیک است و سابقه سال ها تدریس در رشته های مرتبط با تاسیسات را دارد.
استاد پیشگاهی پس از تجربه 30 ساله تدریس در زمینه تاسیسات، آموزشگاه توان را با هدف آموزش انواع رشته های تاسیسات تاسیس نمود تا در جهت کارآفرینی در ایران گامی موثر بردارد.

http://www.tavanamuzesh.ir
4 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x